,

Všechny cesty vedou do Říma

26.3.17



Před týdnem jsem se vrátil z Říma, kde jsem byl na pár dní za Luckou. V Itálii už jsem byl několikrát, ale ani jednou jsem se nedostal do Říma. Lucka mi už tolikrát říkala, jak moc má to město ráda, tak jsem byl taky sám zvědav. Takže bych v tomhle článku chtěl shrnout  těch pět dní v Římě.




Přiletěl jsem na letiště Ciampino, kam létá většina nízkonákladových aerolinek. Je to jen malinké letiště, takže pokud máte jako já  jen příruční zavazadlo, tak jste za 3 minuty z letadla už venku před letištěm. Z letiště můžete jet autobusy, které jedou buď na nejbližší stanici metra nebo na hlavní nádraží více v centru. Já jsem jel na hlavní nádraží. Je tu několik společností, všechny jedou na stejná místa a stojí stejně. Cena ze jízdu z letiště byla 4 € a cesta na letiště za 6 €.  
Strop Pantheonu
Když jsem projížděl periferii Říma a koukal z okénka, tak jsem opravdu nechápal co je tu tak super. Domy jsou každý pes jiná ves, přetékající popelnice, takže často jsou odpadky všude po zemi.  Metro tam nečekejte jako u nás. Je to prostě temná díra v zemi, rozvody jsou vidět všude. Ze stěn často teče voda, takže zlatý kyblíky, které občas chytají vodu u nás. Jediná slušnější stanice mi přišla právě Termini (hlavní nádraží) a potom Ottaviano (stanice u Vatikánu). Ale jedno velké plus doprava metrem v Římě má - jezdí včas! Autobusy jezdí tak nějak různě. Jízdní řády jsem našel vždy jen přes google maps, ale to neznamená, že v ten čas autobus opravdu přijede a tramvaj jsem ani neměl tu čest vyzkoušet. Prostě na dopravu si budete v Římě chvíli zvykat, spousta aut, nic nejezdí jak má. Tolik k dopravě.


Jak jsem nejdříve psal, že nechápu co se komu na Římě líbí, tak příchod do centra je už jiná káva. Krásné stavby skoro na každém rohu nebo pohledy na město od řeky, to je prostě něco. Byli jsme se podívat u Fontány di Trevi, na Pantheon,  u Colossea, Andělský hrad, Vatikán. Ve Vatikánu jsme byli v bazilice sv. Petra a dokonce i nahoře na kupoli. To vám určitě doporučuju navštívit, protože ten výhled je neuvěřitelný. Vstup do baziliky je zdarma a na kupoli je buď 6 € po schodech nebo 8 € za výtah, který vás vyveze do půlky cesty. Pokud se chce vyhnout frontě na vstup do baziliky, která kolem poledne už může být klidně i na dvě hodiny stání, je fajn si přivstat a dorazit mezi sedmou osmou ráno. Navštívili jsme i park kolem vily Borghese, kde na chvíli zapomenete na rušné velkoměsto, můžete si dát Aperol a nebo se za 3 € projet na lodičce po malém jezírku.
Ze zážitků ještě musím zmínit fotbalové utkání Evropské ligy mezi AS Roma a Olympique Lyon, na které jsme šli úplně spontánně. Jeden lístek stál 25 €, ale ženy mají na fotbal slevu, takže pro Lucku byl jen za 22 €. Utkání začínalo ve 21:05 a tak jsme už někdy v sedm vyjeli. Stejně jsme nestihli asi 10 minut utkání, protože doprava byla úplně zablokovaná.  Takže pokud se chystáte na fotbal, počítejte s větší časovou rezervou. Dále při koupi lístků musíte mít u sebe občanku. Lístek je přímo pro vás a bez občanky vám ho neprodají. Utkání samotné bylo ohromné, protože jsme ještě nikdy nebyl na stadionu, kde by bylo 60 tisíc lidí. No prostě zážitek.
Jezírko v parku i vily Borghese
Co se týče jídla, tak naše večeře byly vždy stejné. Nakoupili jsme si v obchodě italské suroviny, protože takové u nás jen tak nekoupíte a jejich chuť je úplně jiná. Olivy, šunky, zelenina, sýry, víno a pečivo. A navíc to je určitě i levnější řešení než chodit do restaurací. Do dvou restaurací jsme i tak zašli na oběd. Jedna z nich se jmenuje Ginger a je kousek od Španělských schodů. Buď si můžete sestavit vlastní bagetu z různých surovin, nebo se v klidu posadit a dát si nějaké větší jídlo. Různé druhy italských těstovin, saláty nebo masa. Kromě burgeru na mě vše působilo hodně lehce. Já si dal tatarák z lososa z grilovanou cuketou a řeckým jogurtem a Lucka linguine s tomatovou omáčkou. Oběd i s pitím byl za 25 € a odcházeli jsme naprosto spokojení. Druhou " restaurací" kterou jsme navštívili byla Pizza Zizza, která je kousek od baziliky sv.Petra. je to jen malinké místečko, ale pokud budete moci tak si tu na chvíli sedněte. Obsluha je tu velice temperamentní a je to zážitek. Nabídli nám výběr jejich pizz a byla naprosto skvělá. Bylo to asi 8 druhů a nevěděli jsme, která je lepší. Bylo toho dokonce tolik, že jsme si to nechali zabalit sebou. Tady nás to i s pitím stálo 17 €. Bylo toho hodně a bylo to skvělý, takže taky doporučuju! 

Oběd v Ginger - sapori e salute

Výběr pizz v Pizza Zizza
No a tohle je asi tak nějak moje shrnutí dopravy, jídla a památek za těch pár dní v Římě. Určitě se tam za měsíc chystám znovu, takže pokud máte nějaké tipy na věci v Římě budu za ně rád. A kdyby jste se i vy chtěli na něco zeptat..... tak se ptejte,  protože já na něco určitě zapomněl!






Mohlo by se vám líbit

0 komentářů