Motivace

15.8.18

Jooo to bejvávalo... tři roky zpět!
Dlouho jsem přemýšlel jestli na tohle téma vůbec článek psát, a také jak ho napsat, aby to kdyžtak nebylo jen hloupé tlachání, motivační kecy a nebo jen přepisování názorů někoho jinýho a jejich interpretace.


Nejhorší je asi vždycky začít, teď mluvím o tom začít psát článek a dát mu tu hlavu a postupovat strukturovaně dál. Ale vlastně je to tak i se vším ostatním i ohledně motivace. Vždycky je nejtěžší začít..!

Aby bylo hned na začátek jasno, chci tu psát především o motivaci ke cvičení, něco se sebou dělat, cítit se dobře ve vlastním těle, ale určitě by se to dalo použít na jakoukoliv motivaci, ať už to je motivace k tomu být lepší a efektivnější ve svojí práci nebo škole.

Nebudu vám tu hned psát jak sem super motivovanej, naopak i já teď hledal zpátky motivaci poměrně těžce. Přitom nějaké tři roky dozadu jsem s tímhle vším, okolo blogování, začal právě cvičením. Společně s Tomem a Danem (dva fitness srdcaři a kamarádi) jsme chodili 4x - 5x týdně do fitka, žádný párty, protože alkohol neprospěje ničemu, radši si dej vodu a odpočinek, taky hodně kvalitního jídla, protože bez energie bychom ty tréninky neměli šanci zvládnout.
A já sem byl tenkrát tak spokojenej, jasně nebyl sem žádnej Arnold, ale cejtil jsem se skvěle. Ale samozřejmě nebyla ta postava vůbec k zahození, ale i to jakou jsem měl fyzičku a sílu. Klidně jsem si v metru vyběhnul schody na Národní třídě a nepotřeboval nahoře vyměnit plíce.
Teď si říkám, kam se tohleto moje zapálení pro cvičení podělo, kde jsem nechal tu motivaci? Moje poslední pravidelný cvičení (tím myslím tím, že aspoň 2x týdnně jsem něco dělal) bylo tenhle rok někdy v únoru. Od tý doby je to totální katastrofa.
Hodně lidí mi i psalo, jak se motivuju nebo jak bych je motivoval ke cvičení... Já  jsem teď nebyl dlouho schopnej motivovat sám sebe, takže motivovat ostatní by bylo ještě těžší. Tenhle článek, ale píšu i proto, že to třeba právě někoho motivuje, zkouším trochu jinou cestu, že prostě občas se motivace hledá těžko a každý si musí najít to proč něco dělá, ale hlavně nejlepší je vše dělat kvůli sobě!

No, ale teď k tomu co nakoplo zpátky mě, a co by vám ostatním mohlo pomoct, hlavně se nevymlouvejte na čas, že něco nejde. Prostě co musíte na začátku zkousnout a začátek je prostě vždycky nejhorší:

  • První věc co mě nakopla byla, že jsem si před časem procházel starý fotky, kdy sme s klukama chodili fakt bez výmluv do fitka, jasně bylo daný co se bude cvičit a jak! A to jak na těch fotkách vypadám.. no prostě to chci zpět je to jednoduchý. Chceš vypadat líp nebo jako si vypadal dřív? Sezením na prdeli to asi lepší nebude!
  • Druhá věc je, že si Lucka teď hlídá jídelníček. Tím nemyslím, že jí nějaký super diety, je to prostě jídelníček z kvalitních a zdravejch surovin. I když je to dieta, jí hrozně moc... Jak jsem psal už výše, potřebujete prostě hodně energie. Každopádně to pro mě byl další impuls, stejně teď doma takhle vaříme a ve dvou se to lépe táhne, takže jdu do toho! Jen aby bylo jasno, není to nic striktního, hodlám jíst i tak co chci, jen vynechání různejch snacků, limonád a fastfoodů udělá hrozně moc.
  • Třetí věcí je, že to bude i návrat k tomu proč jsem s tímhle začínal a rád bych se k tomu vrátil. Protože tím budu moct třeba předat svoje zkušenosti vám.
Občas člověk motivaci najde u svých starých fotek...

Takže, koukněte se na nějaký cvičící motivační  videa, najděte si správnou hudbu (mně výběr hudby ovlivňuje dost trénink), dejte si nějaký reálný cíl a k němu si najděte nebo vytvořte optimální trénink (žádný šílenosti na začátek), nejlepší možností je najíst si cvičícího parťáka. Já mám v plánu zase si aspoň jedno týdně jít zacvičit s Tomem (jednou ze tří tréninků), protože nejlepší motivací je dobrej kamarád, kterej vás vyhecuje! Po každým cvičení, běhání se vám nahrnou endorfiny a hned bude víc happy.

Nejsem žádnej "kouč", ale kdyby kdokoliv chtěl s něčím poradit nebo se zeptat, tak direct na Instagramu je mu otevřen. 
Držte se, já budu taky a zase u dalšího cvičícího článku v blízký době! 

Mohlo by se vám líbit

0 komentářů