WFL 2017 - Bratislava

23.5.17


Už je to víc jak dva týdny co jsme společně s Luckou běželi v Bratislavě běh Wings for Life World Run. Mrzí mě, že tenhle článek není dřív, ale čekal jsem na fotky plus mi do toho začalo zkouškový ve škole a odevzdávání prací. No klasický výmluvy prostě....




Ale teď už k běhu, protože sice z předchozích článků víte, jak závod funguje ( pro rekapitulaci: Běží se po celém světě, ve stejný čas a je jen na vás kolik uběhnete. Půlhodiny potom co ze startu vyběhne poslední člověk vyjíždí catchercar a dokud vás nedojede tak běžíte), ale neřekl jsem nějaké moje pocity z toho. 
Byl to můj první takhle velký závod s hromadným startem, Redbull 400 nepočítám, protože tam jsme vybíhali po skupinkách asi 50 lidí. Už jen ten počet lidí co běželi, byl neuvěřitelný a je super, že se takový akce zúčastnilo tolik lidí a přispěli na dobrou věc. Výtěžek ( což je zaplacení startovného) jde celý na výzkum a léčbu poranění míchy. Když si vezmete, že běželo celkem 155 288 lidí a minimální startovné po nějakou dobu bylo 15 € (pak se postupně s blížícím závodem navyšuje), tak je to celkem slušná částka ( minimálně  63 milionů korun).


Když jsme vyběhli ze startu bylo to trochu "o hubu", běžet v takovém davu lidí. Takhle to bylo asi první kilometr, ale pak se začnou lidi kouskovat a hodně se roztáhnou, takže když jsme přebíhali most a viděli kolik lidí běží za námi, tak to byl neskutečný pohled! Lucka má poslední dobou trochu problém s kolenem a já si ho na posledním tréninku taky trochu odrovnal, takže jsme si říkali, že aspoň těch 5 km bychom dát mohli. Když jsme vybíhali bylo celkem zataženo, foukalo a tak jsme si radši vzali na sebe bundy, čehož jsme litovali už po prvním kilometru, kdy nám začalo být neuvěřitelný vedro, protože se vyjasnilo a bylo nádherně, ale  myslím, že by nám bylo vedro i bez toho.. takže bundy okolo pasu a běželo se dál. Po cestě je poměrně hodně občerstvovacích stanic, takže o vodu není nouze, běží se centrem Bratislavy a pak už ani nevím kudy, protože taková dálka se nás opravdu netýkala . Já měl aplikaci Pumatrac, která je kompatibilní s celou akcí, to znamená, že vám ukazuje nejen kolik jste uběhli, jaký máte čas, ale zároveň i vidíte kdy vyjede catchercar a jak daleko od něj jste a za jak dlouho vás dojede. Na pátém kilometru jsem Lucku opustil, protože se mi běželo celkem dobře s tím, že bych chtěl uběhnout 10 km. Občas jsem se zastavil, třeba na mostě, abych si užil výhled na Bratislavský hrad, ale pak zase musel přidat, aby mě nedohnalo auto moc brzy. No a vypočítal jsem to naprosto přesně, doběhl jsem k ceduli 10 km a asi za 5 vteřin mě předjelo auto. S Luckou jsme se pak sešli  cíli a ona uběhla přes 8 a půl km což je taky naprosto super!


Závod jsme si užili a je to přesně to co musí vyhovovat každému, nemáte předem určeno kolik musíte uběhnout, je to prostě na vás, běží se pro dobrou věc a uděláte si krásný výlet! Pokud uvažujete, že byste si to chtěli taky zaběhnout, tak už teď se můžete přihlásit na ročník WFL2018! Poběží se jen o den dříve, takže 6.5.2018 v Bratislavě!


No a mě čeká teď 3.června ColorRun v Praze, takže se tam třeba s někým uvidím a kdo by si chtěl jít jen tak zaběhat, tak stále probíhá Zdravý běh každé úterý v Praze! #zdravybeh



Mohlo by se vám líbit

1 komentářů